WTF!!

Precis kikat in och läst lite på barometern.se
vad ser jag inte där? Jo vulkan jävlen har börjat
spy ut aska igen? WTF! Jag ska ut och resa, jag
ska upp i luften och flyga! Vulkanen får inte ställa till detta nu!
Det står dock inte hur detta kommer på verka flygtrafiken
från sverige och danmark.
Jag hoppas nu bara på det bästa!


Från barometern.se
Vulkanen under Eyjafjallajökull som orsakat kaos i den europeiska flygtrafiken efter ett utbrott förra månaden har på nytt börjat spy ut aska. En sju kilometer hög askpelare har upptäckts vid vulkanen. (TT)
Vulkanen under Eyjafjallajökull som orsakat kaos i den europeiska flygtrafiken efter ett utbrott förra månaden har på nytt börjat spy ut aska.
Seismologerna varnar för att det kan vara ett nytt utbrott och att det kan föra med sig stora mängder vulkanaska.
En askpelare som går upp till sju kilometers höjd har upptäckts vid vulkanen.
Det är oklart om väderförhållandena leder till att flygtrafiken påverkas.
Tidigare på kvällen beslutade den irländska luftfartsmyndigheten IAA att flygplatserna på Irlands västkust skulle stängas vid midnatt på grund av ett askmoln från Island. Flygplatsen i Dublin förblir dock öppen.
IAA varnade då för att ett jättelikt askmoln som var 160 mil långt och 110 mil brett rör sig över Atlanten och in över det irländska luftrummet.
Under fredagen kommer sex flygplatser att vara stängda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0