Varför gör polisen en så jä*la nervös?

Då var vi hemkommna från Mammut, pizza har vi ätit
myst i soffan med godis och läsk - inte okej ;)
Systers telefon ringer plötsligt och det står dolt nr..
Hon tycker inte att hon ska svara men jo säger jag, hon svarar och jag lyssnar
-Hej mitt namn är Anders och ringer från polisen
Jag får en lätt puls och tänker vad har hon nu gjort.
- Heter din syster Fanny?
- Ja det gör hon.
Jag har nu en hög puls och tänker vad fan är detta?
Jag skakar på huvudet medans Ebba tittar på mig.
- Jag kan inte hitta något telefon nr till din syster, vet du hur jag kan få tag på henne?
Jag fortsätter att skaka på huvudet medans jag tänker att förr eller senare kommer de få tag på mig lika gärna att svara så jag nickar till Ebba.
- Hon är här just nu om du vill prata med henne.
- Ja tack.
Med en fruktansvärt hög puls tar jag telefonen och känner hur jag skakar och säger med darrande röst.
Hej det är Fanny.
Hejsan jag heter Anders och ringer från polisen. Jag tänkte bara höra om du var på sandra i Lördags?
Vad faan har jag gjort nu tänker jag och vågar nästan inte svara.
- Ehh.. Ja det var jag..
- Ja, jag tror jag har något som tillhör dig, glömde du något där?
- Ehh.. ja, jag tappade mitt legg och kontokort.
- Du saknar inget mera?
- Jo, min pojkväns jacka..
- Okej det kan jag tyvärr inte hjälpa dig med men inget annat?
- Nej det kan jag inte komma på.
- Okej?! Ingen mobil telefon då? För dina saker hittades nämligen med en telefon.
- Okej, men den är inte min för jag har min här.
- Okej Fanny, men då har vi läst detta, du kan komma in på stationen på måndag på hittat gods så ligger det där.
Andas ut...........
- Okej tack så jätte mycket!
- Ingen orsak, ha en trevlig kväll.
- Tack detsamma..
Så sa vi hej då och la på, detta telefonsamtal gjorde mig fruktansvärt nervös, och hjärtat slog lite för många gånger ett tag, Jag vet ju med mig att jag inte gjort något fel men när man hör polisen slår pulsen 17 gånger för mycket iaf...
Haft en trevlig kväll med min mor och syster iaf, självklart har min älskade Linus varit med också.
Nu ska vi titta klart på det sista av idol innan vi gör mys i soffan och tittar film <3

 

Hoppas ni har en trevlig kväll ute på stan alla fyllon..

 

Welcome to my perfect life!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0