Ett jävla bestyr.

Tror att jag har en otursdag? eller liknande?
Dagen började bra, kom upp i tid, fick dock stressa lite för att hinna
med bussen. Kommer till jobbet och får en fin mjukstart.
Åt frukost tillsammans med Ann, Mia och Neo kom och gjorde oss sällskap.
Öppna upp lunchen, har dock en konferance med udda människor :/
Kommer mycket folk, blir stressigt ett tag, men bäst som vi är löser vi det.
Stänger lunchen vid halv 2. 13:52 dånar det in en kärring och en gubbe och ska äta lunch.
Jag försöker fint förklara där att vi har stängt vid halv två och redan hunnit plocka in
all sallad och stängt av all mat osv. Han ryter till:
- Det står ju 14.00 i tidningen, jag har tidningen i bilen.
Han vänder på klacken skitsur och går. Jag går då in och kollar tidningen,
precis som han säger står det 14.00 Tidningen har då tryckt fel.
Gubben kommer in igen lika sur som innan och trycker upp tidningen i ansiktet på mig.
Jag försöker förklara att tidningen har tryckt fel och ber om ursäkt för detta och att
han gärna fått mat om vi inte hunnit stänga av och plocka in salladen.
Jag får inte ett ord i världen även att jag låter honom prata, jag försöker så vänligt jag kan
då vräker gubbfan ur sig:
- Flytta på dig lilla dam, jag ska prata med ägaren om det här, det är lurendrejeri?! Jag ska skicka en insändare till tidningen, vart är ägare?
Jag försöker igen, NI HADE FÅTT MAT OM VI INTE HUNNIT STÄNGA AV OCH PLOCKA UNDAN ALLT! TIDNINGEN HAR SKRIVIT FEL, VI BER SÅ HEMSKT MYCKET OM URSÄKT!!
men det dög ju inte. så ut med Ann, hon får inte heller en syl i vädret. Det vara bara till att värma på mat så gubbjävlen kunde hålla käften sen!!
Tack vare honom missade jag min buss 14.42 så jobbade lite till och tänkte att jag skulle ta bussen 15:46, kollar på klockan och märker att den blivit 15:44 lägger benen på ryggen och springer till bussen, när jag springer där i väg kanten och kollar bakåt ser jag bussen, han måste väl fatta att jag ska med, 15 meter innan busshållsplatsen kör den om mig och stannar inte. Det vara bara att gå tillbaka till gästis och vänta på nästa buss.
Gick ut i god tid för att vänta på bussen, den kommer och den stannar. När vi nästan är framme i stan kör en bil ut och chauffören ställer sig på bromspidalen men vi hinner inte riktigt stanna utan ger bilen en tuch som sedan bara kör därifrån. Inget allvarligt hände och alla överlevde.
Jävla bestyr i dag alltså.
Nu under detta inlägg ringde Elin och Jokko, vi har nog pratat i tjugo min och den lyckades övertala mig att sätta mig på bussen för att åka ut till Elin. Tycker jag om att åka buss? Nej, men nu ska jag göra det igen. Jag sa men hallllååå? Jag ska ju träna, nej du kan träna här säger dom. Haha
Varför ska folk alltid lyckas att övertala mig? Jag faller nog för trycket ;)
Vi har planer att planera nu. Detta skall bli roligt. Västervik ådedåva!

Återkommer hem runt 21:15 tillsammans med min lööve som slutar jobba då. Puss




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0