Tisdag: jag lever

när jag satte mig på bussen hem från jobbet ringde jag johanna. hon låg fint hemma på soffan och tog det lugnt, jag trodde hon var i stan. jag tänkte gud så bra att johanna är i stan då kan jag dra med mig henne på en promenad. hon låg ju som sagt på soffan, när jag berättade min tanke fick hon inte längre ta det lugnt, hon sprang till bussen och hon hann med den.
vi tog oss en liten promenad mötte bland annat upp älsklingen när han kom från jobbet. han gick hem medans jag och johanna fortsatte mot mamma. sedan traskade vi in till stan. jag pallade på alla skor som fanns, prövade vissa kunde inte riktigt bestämma mig. fick med mig ett par hem efter mycket om och men.
efter skorletande tog vi oss en fika - jordgubbspaj med glass. kunde inte blivit bättre. gick sedan hemåt när jag kom på baksidan av huset och blickade upp mot våran våning såg jag hur det var en massa tända ljus, öppnar dörren och det luktar underbart då har min fina älskling städat hela lägenheten och gjort mysigt.
så nu ska jag laga oss en fin middag. ni får veta sen ;)

Dessa står nu fint parkerade i min sko garderob.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0